>
Príležitosť Hodnotová komunikácia a sila pozitívnych naratívov - 27.05.2025

Hodnotová komunikácia a sila pozitívnych naratívov - 27.05.2025

Študenti vysokej školy, mladí profesionáli, profesionáli, učitelia, neziskové organizácie, verejné inštitúcie, startupy

Tréning má za cieľ vybaviť účastníkov zručnosťami, ktoré využijú pri pútavej a efektívnej komunikácii kľúčových hodnôt organizácie.

vzdelavanie
komunikácia
pozitívne naratívy
Typ vzdelávania
Kurz
Autor
Ľubica Stanek

Popis

V kurze si predstavíme a budeme precvičovať pracovné postupy, akými sú hľadanie a využívanie pozitívnych naratívov, autentická komunikácia, ale aj výber správneho nositeľa informácie, či prepájanie sa so spriaznenými partnermi. Pozrieme sa na to, ako komunikácia naratívov pretvára spoločnosť a ako ich využívajú účinné kampane. Hovoriť budeme aj o rizikách komunikácie, ako ich vyhodnocovať a na čo dávať pozor.

Z čoho čerpajú silu dezinformácie? Viete na akých základných aspektoch ľudskej prirodzenosti stavajú? Túžba niekam patriť, potreba nevytŕčať, a to všetko s využitím strachu, hnevu, či empatie… Počas tréningu preskúmame v čom spočíva sila negatívnych naratívov a ich vplyv na spoločnosť. V praktickej časti využijeme zistenia a ďalšie konkrétne odporúčania pri práci s vlastnými pozitívnymi naratívmi. Vyskúšame si ako s nimi pracovať v príbehoch, fotografiách a inej komunikácii.

Žijeme v období neistoty a názorovej vyhrotenosti. V tejto atmosfére sa dezinformácie šíria rýchlejšie ako huby po daždi. Naša spoločnosť je hlboko polarizovaná a verejná diskusia vyhrotená aj v dôsledku pôsobeniu škodlivých naratívov. Nemusíme však zostať pasívni. Našou komunikáciou môžeme podporovať vlastné hodnotové rámce a ponúkať inkluzívne a prepájajúce vnímanie citlivých tém, ale aj autentické a silné hodnotové vyjadrenia.

Program tréningu zahŕňa: 

  • čo sú to naratívy v kontexte dezinformácií a prečo fungujú

  • ako naratívy dokážu oslabovať našu spoločnosť

  • hodnotová komunikácia: definovanie cieľov komunikácie podľa toho, či potrebujeme zmeniť alebo rozvinúť postoje, informácie alebo spoločenské normy

  • ako rozširovať naše “my” a ďalšie stratégie stavania pozitívnych naratívov

  • pohľad na riziká a ako im predchádzať

  • aplikovanie získaných informácií pre potreby vlastnej organizácie

  • hľadanie vlastných nápadov do online komunikácie, blogov, podcastov či kampane

Každý účastník bude mať príležitosť uvažovať o pozitívnych naratívoch a ich využití vo vlastnej praxi. Odíde s nápadmi a porozumením základných komunikačných stratégií pre ich bezpečné využitie. 

Kurz je jednodňový. Účastníci kurzu získajú zoznam podpornej literatúry vrátane linkov na online zdroje a videá, certifikát a prezentáciu.

Viac na: Hodnotová komunikácia a sila pozitívnych naratívov