1. Zlepšovanie vzťahov a tímovej kultúry
Vytváranie bezpečného a dôverného priestoru na spätnú väzbu a dialóg.
Facilitácia tímových porád, reflektívnych stretnutí a neformálnych tímových interakcií.
Aktívne prepájanie jednotlivých zložiek organizácie (pobočky, centrálna budova, vedenie).
Práca s tímovými náladami, prevencia a sprostredkovanie pri napätiach.
Spolupodieľanie sa na nastavovaní spravodlivých pravidiel a procesov.
Podrobnejšie (príklady):
budovanie dôvery cez pravidelnú, otvorenú a ľudskú komunikáciu,
vyvažovanie direktívneho štýlu vedenia empatiou, zrozumiteľnosťou a dialógom,
podpora vedúcej v reflexii dopadov jej štýlu vedenia na tím,
aktívna účasť na nastavovaní rozhodovacích procesov tak, aby boli transparentné a zrozumiteľné,
podpora v spravodlivom riešení napätí a v uzdravovaní pracovných vzťahov.
vedenie a koordinácia internej komunikácie – pravidelný prehľad o prioritách, zmenách, vízii, úspechoch a výzvach,
facilitácia pravidelných tímových stretnutí a spätnoväzbových kruhov,
zavedenie a správa wellbeing a podporných mechanizmov pre zamestnancov (mentoring, koučing, podpora pri konfliktoch),
spolupráca na nastavení adaptačného procesu pre nových zamestnancov,
identifikácia a zosúlaďovanie skrytých očakávaní, potrieb a hodnôt v tíme,
zviditeľňovanie tímových úspechov a oceňovanie práce.
2. Projektový manažment a externé financovanie
Vyhľadávanie príležitostí na financovanie projektov (granty, dotácie, výzvy).
Príprava a podávanie projektov v súčinnosti s odborným tímom.
Realizácia a evidencia projektovej agendy vrátane vyúčtovania a archivácie.
Reporting, komunikácia s donormi, zabezpečenie udržateľnosti výstupov.
Koordinácia partnerstiev a spoluprác (so školami, OZ, MČ…).
3. Administratívna a procesná podpora riaditeľky
Agenda interných predpisov, ich platnosti a aktualizácie podľa legislatívy RO.
Vedenie a systematizovanie knižničných procesov (štatistiky, interné procesy)
Spracovanie a evidencia internej a externej korešpondencie.
Organizácia stretnutí (interných aj externých), príprava zápisníc.
Príprava zmlúv a iných dokumentov v spolupráci s právnym oddelením.
Organizácia výberových konaní a správa súvisiacej dokumentácie.
Návrh a evidencia školení zamestnancov, návrhy na rozvojové aktivity.
Pomoc pri implementácii nových procesov a nástrojov v organizácii.
Registratúra, zverejňovanie dokumentov, archivácia.
Spolupráca s marketingovým tímom a PR, účasť na tvorbe plánov a profilácie knižnice.
Preberanie vybraných úloh riaditeľky pri zastupovaní v neprítomnosti.
Zástupcu / zástupkyňu riaditeľky, ktorý/á bude kľúčovou posilou manažmentu knižnice, zodpovednou za zlepšenie internej komunikácie a vzťahov, ako aj za procesnú a projektovú podporu celej organizácie. Bude partnerom/kou pre tím aj pre riaditeľku – doplní jej štýl vedenia o nové kompetencie a zároveň zabezpečí v podpore riaditeľky profesionálnu, prehľadnú a spoľahlivú agendu potrebnú pre efektívne fungovanie inštitúcie.
Očakávané prístupy a osobnostné nastavenie
Rešpektujúce a partnerské správanie ku koleginiam/om na všetkých pozíciách.
Vnútorná stabilita a zrelosť – schopnosť pôsobiť ako mediátor a integrátor.
Schopnosť komunikovať jasne, láskavo, transparentne a primerane kontextu.
Vysoká miera organizovanosti a samostatnosti.
Vnútorná motivácia podporovať zmysluplné verejné služby a kultúru.
Požadované kompetencie
Osobnostné a medziľudské:
Emočná inteligencia a sebareflexia.
Empatia a rešpekt k rôznorodosti.
Dôveryhodnosť, transparentnosť a schopnosť budovať vzťahy.
Schopnosť udržiavať rovnováhu medzi vedením a tímom.
Vnútorná integrita, schopnosť nastavovať a udržiavať hranice.
Odborné a technické:
Skúsenosti s projektovým riadením (aj v oblasti kultúry/vzdelávania vítané).
Orientácia v grantovom prostredí (FPU, MK SR, Bratislava, EU…).
Pokročilé organizačné zručnosti, zvládanie súbežných úloh.
Znalosť administratívnej agendy v rozpočtovej organizácii výhodou.
Plynulá práca s digitálnymi nástrojmi (Google Workspace, Excel, balík Microsoft).
Schopnosť samostatne pripravovať výstupy (dokumenty, zápisy, harmonogramy).
5 dní dovolenky navyše
2 voľné dni do roka navyše na základe kolektívnej zmluvy
3 dni v mesiaci možnosť pracovať z domu
37,5 hodinový pracovný týždeň pri plnom pracovnom úväzku
Možnosť zúčastniť sa na podujatiach organizovaných mestskou časťou, knižnicou, Galériou Mesta Bratislava
Prístup k aktuálnej literatúre a k periodikám a možnosť podieľať sa na zostavovaní knižného fondu
priestor na vzdelávanie a sebarozvoj
práca v Starom Meste v Bratislave
priateľský mladý kolektív
riaditeľka