Hlasy zo zahraničia boli zásadné vo voľbách 2020 a v roku 2023 ich bude ešte viac. Volíme inak ako zvyšok SLovenska a preto má veľký dopad mobilizovanie voličov v zahraničí.
Pre mobilizačnú kampaň k voľbám zo zahraničia hľadáme animátora - tvorcu animácie, ktorá sa stane symbolom kampane.
Predkladaný scenár (sme otvorení diskusii, zjednodušovaniu atď.):
Námet na scenár pre animáciu - flashback:
Detstvo
Dieťa na bicykli a niekto dospelý (rodič) mu pridŕža bicykel aby nespadlo. (emócia: prijímanie pomoci, dôvera)
Nakoniec ho nápomocná ruka púšťa a dieťa to s radosťou zvláda samé. (emócia: prvé úspechy, radosť)
Hľadanie húb v lese pod Tatrami s babičkou - dedkom. (emócia: rodina, tradície, príroda)
Dieťa sa pri stole učí písať a mama ho pohladká po hlave (láska, podpora).
Mladosť
Kopa sena, mladý párik sa drží za ruky (láska, partnerstvo, porozumenie).
Dospelosť
Lúčenie sa na stanici - odchod vladkom, slza. (smútok z odlúčenia).
Stretnutie s ľuďmi v cudzine - výzor iný, ale s úsmevom (napr. etnicky iní v tvári, ale usmiati) (obavy ktoré sa menia na úsmev z prijatia, priateľstvo).
Precitnutie že sa blížia voľby
Mladý človek má v ruke mobil a odosiela žiadosť o voľbu poštou. (pocit naliehavosti)
Poštár do schránky dáva obálku s úradnou pečiatkou (SK znak).
Mladý človek kráča na poštu a hádže obálku do poštovej schránky. Tam stretáva krajanov, ktorí tiež nesú obálky do schránky (spokojnosť, pocit zjednotenia).
Pohľad na pošt. schánku, do kt. viaceré ruky prinášajú poštové obálky s logom voľba poštou / srdcom doma a pod aby bolo zrejmé, že nejde len o listy, ale že voličov v zahraničí je omnoho viac. (pocit jednoty v spoločnom úsilí)
Máme ilustrátorku, ktorá môže nakresliť obrázky, kt. by bolo potrebné "rozpohybovať" :-)
Ale nebránime sa ani tvojmu osobnému výtvoru od A po Z.
Očakávaným výstupom dobrovoľníka je niekoľkosekundová animácia, ktorá vyvolá pozitívne emócie u občanov v zahraničí - na ich detstvo a mladosť a preto sa rozhodnú online podať žiadosť o voľbu poštou. A následne voliť.
Animácia bude používaná online - na soc. sieťach, v online médiách a v TV.
Ponúkame participáciu na zásadnej kampani v histórii Slovenska. Animácia bude identifikačným prvkom kampane, cez ktorú si ju zapamätajú ľudia, médiá.
Vďaka tvojej animácii sa podarí motivovať cca 100.000 ľudí, aby volili zo zahraničia.