Pozícia koordinátora/koordinátorky centra zahŕňa predovšetkým prácu s mládežou vo veku 11-15 rokov v neformálnom vzdelávaní. Počas poobedňajších klubov (pondelok – piatok, 13:00 – 17:00) budete deťom odovzdávať vzdelávací obsah zameraný na tri hlavné oblasti: mäkké zručnosti, digitálne zručnosti a podnikavosť. Súčasťou obsahu je prepájanie s lokálnymi firmami, občianskymi organizáciami, ktoré žiaci v rámci exkurzií navštevujú, alebo pozývame speakrov z týchto firiem/organizácií do našich centier. Dôležitá je spolupráca s Mestom Zvolen, ako aj s univerzitou vo Zvolene a Banskej Bystrici. Centrum vo Zvolene sídli na základnej škole Alma, s ktorou úzko spolupracujeme.
Hlavné úlohy:
Realizácia vzdelávacieho obsahu formou neformálneho vzdelávania
Príprava a plánovanie vzdelávacieho obsahu podľa vytvoreného kurikula pre oblasť digitálnych, mäkkých zručností a podnikavosti
Vytváranie partnerstiev a príležitostí na rozvoj programu v meste Zvolen
Spolupráca s mestom, so školami, firemnými partnermi a univerzitami
Starostlivosť o fungovanie a manažovanie centra
Komunikácia s rodičmi a účastníkmi programu
Účasť na vzdelávaní a mentoringu poskytovaného Nadáciou Pontis
Vedenie vysokoškolských študentov, ktorí praxujú v centre
Prezentovanie programu na rôznych podujatiach v meste Zvolen a okolí, spolupráca s lokálnymi médiami, s PR manažérom programu
Kvalifikácia a požiadavky:
Magisterský titul (pedagogika, psychológia alebo iné humanitné odbory)
Min. 1 rok praxe v neformálnom alebo formálnom vzdelávaní
Anglický jazyk na úrovni B2
Kompetencie a požadované znalosti:
Podnikavosť - hľadáme akčného človeka, ktorý má nápady a vie ich pretaviť do realizácie. Vyhľadáva príležitosti pre rozvoj detí v programe, ako aj programu ako takého.
Komunikačné schopnosti: Pozitívna interakcia so všetkými žiakmi bez rozdielu ich výkonu alebo iných rozdielností. Schopnosť adaptovať obsah na rôzne spôsoby učenia, motivovať a budovať vzťahy prostredníctvom empatie a spätnej väzby.
Flexibilita/adaptabilita: Schopnosť reagovať na náladu v skupine a prispôsobiť obsah podľa nej. Rýchlo a pohotovo reagovať na zmeny a zvládať neočakávané situácie bez frustrácie.
Odhodlanie/iniciatíva: Prekonávanie prekážok, odhodlanie vzdorovať problémom a túžba prinášať zmenu a nové prístupy.
Time management: Schopnosť rozdeliť čas tak, aby bol naplnený cieľ vzdelávacieho obsahu. Prioritizácia úloh, manažovanie viacerých aktivít naraz a delegovanie úloh.
Empatia: schopnosť vcítiť sa do detí, vhodne a citlivo reagovať, identifikovať, hodnotiť a kontrolovať emócie svoje, ostatných a skupiny.
Znalosť nástrojov ako facilitácia, reflexia a koučing je výhodou.
Koordinátor alebo koordinátorka bude pracovať v moderne zariadenom centre, kde naše účastníčky a účastníci rozvíjajú svoje zručnosti vďaka moderných technológiám, vďaka inšpiratívnym a atraktívnym guest speakrom, či exkurziám.
Deti v programe podporujeme, aby dokázali pracovať v tíme, ovládali digitálne technológie a boli schopné využívať nápady tak, aby prinášali riešenia pre ostatných.
Aj žiak či žiačka základnej školy môže pretaviť svoje zručnosti do konkrétneho riešenia problému v komunite a stať sa tvorcom zmeny vo svojom okolí. Budúcnosť INAK preto rozvíja kritické myslenie, schopnosť riešiť problémy, vytrvalosť, spoluprácu aj tvorivosť.