>
Príležitosť Kurikulárna reforma školstva: Ako nastaviť spoluprácu žiak-učiteľ-rodič

Kurikulárna reforma školstva: Ako nastaviť spoluprácu žiak-učiteľ-rodič

Učitelia, neziskové organizácie, študenti vysokej školy

Kurikulárna reforma školstva, resp. zmena štátneho vzdelávacieho programu na Slovensku prináša zásadné zmeny vo vzťahu učiteľ-žiak-rodič. Mení sa nimi dynamika vzťahov medzi týmito kľúčovými aktérmi vzdelávacieho procesu. Našou snahou je lepšie porozumenie rodičov a učiteľov týmto zmenám a ich spoločného vplyvu na vzdelávanie detí.

eduvalue
zručnosti 21. storočia
inklúzia
rozvoj komunít
zážitkové vzdelávanie
Typ vzdelávania
Udalosť
Dátum a čas eventu
11. 11. 2024 o 16:00 (CET)
Autor
Michaela Vlasáková, Mária Reviľáková, Paulína Ganaj

Popis

Kurikulárna reforma školstva, resp. zmena štátneho vzdelávacieho programu na Slovensku prináša zásadné zmeny vo vzťahu učiteľ-žiak-rodič. Mení sa nimi dynamika vzťahov medzi týmito kľúčovými aktérmi vzdelávacieho procesu. Našou snahou je lepšie porozumenie rodičov a učiteľov týmto zmenám a ich spoločného vplyvu na vzdelávanie detí.

Zameriame sa na konkrétne stratégie a nástroje, ktoré môžu pomôcť vytvárať a udržiavať efektívnu a produktívnu spoluprácu a partnerstvo, ktoré podporuje rozvoj a úspech žiakov. Ako kľúčové vnímame oblasti:

• Porozumenie kurikulárnej reforme: Čo je kurikulárna reforma a prečo je dôležité, aby jej rodičia rozumeli? Čo sa reformou vo vzdelávaní mení?

• Rodič ako partner v kurikulárnej reforme: Rodič je dôležitým partnerom vo vzdelávaní svojho dieťaťa. Ako môže rodič aktívne vplývať na vzdelávanie a podporovať svoje dieťa v školskom prostredí.

• Spolupráca žiak - učiteľ - rodič: Efektívna spolupráca medzi rodičmi, učiteľmi a žiakmi je vo vzdelávaní kľúčová.

Všetci aktéri sú súčasťou spoluvytvárania obsahu a foriem vzdelávania - s cieľom spoločne sa aktívne podieľať na ceste dieťaťa učiť sa a zlepšovať. Spoznávať svoj potenciál a napĺňať ho. Ako takúto spoluprácu nastaviť a udržiavať, aby bola prospešná pre všetky strany?

O autorovi

Michaela Vlasáková, Mária Reviľáková, Paulína Ganaj

Lektorky Majka a Miška ako rodičia a Pauli ako p. učiteľka, si pred 5 rokmi, ešte pred spustením kurikulárnej reformy, vybudovali vzťah a partnerstvo, ktoré im umožnilo viesť partnerský dialóg a aktívne sa podieľať na vzdelávaní svojich detí. Vďaka tejto nenahraditeľnej skúsenosti sa s nami podelia o poznatky, ako takúto spoluprácu nastaviť, no čo je dôležitejšie, ako ju udržiavať a byť tak spoločne prospešní vo vzdelávaní našich detí.