-objavovať s deťmi okolitý svet, podporovať sebariadené vzdelávanie, samostatnosť a zodpovednosť,
-byť pre deti prítomný a aktívny člen komunity, rešpektujúci, nenásilný a nestranný,
-klásť (si) otázky, hľadať odpovede, vzdelávať sa v oblasti slobodného vzdelávania,
-vedenie pedagogických asistentov pri individuálnej práci s každým žiakom,
-práca v zmiešanom kolektíve žiakov 1. stupňa ZŠ, v inkluzívnej skupine,
-pedagogická diagnostika a slovné hodnotenie žiakov,
-polročné a koncoročné preskúšania domškolákov,
- rôznorodá práca podľa potrieb školy.
OČAKÁVANÉ OSOBITÉ PREDPOKLADY A ZRUČNOSTI:
-rešpektujúci prístup k ľuďom (a deti sú tiež ľudia), kritické myslenie a dobrodružnosť,
-vnútorná motivácia poznávať (sa), učiť (sa) a neustále na sebe pracovať,
-dlhodobý záujem o slobodné demokratické vzdelávanie, rešpektujúcu komunikáciu, inklúziu a pod.,
-kreativita, samostatnosť, flexibilita, reziliencia, zvládanie nepohody a krízových situácií,
-ochota pracovať s každým žiakom bez ohľadu na jeho znevýhodnenie,
-ochota a zdravotné predpoklady byť so žiakmi vonku a vo voľnej prírode za každého počasia,
-vnútorná motivácia rozvíjať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach (nenásilná komunikácia, riešenie konfliktov, zvládanie krízových situácií, inklúzia, komunitné vzdelávanie...),
-schopnosť zaradiť sa do holakratického zriadenia školy.
VÝHODOU JE:
-vzdelanie v oblasti osobnostného rastu, rešpektujúcej komunikácie, sebapoznávania a EQ,
-angličtina, nemčina, posunkový či iný jazyk na komunikačnej úrovni,
-predchádzajúce skúsenosti s prácou s deťmi / starostlivosťou o ne, dobrovoľníctvo,
-predchádzajúce skúsenosti so slobodným (demokratickým/samoriadeným) vzdelávaním, zvedavosť,
-špecifická zručnosť alebo záľuba vhodná na neformálne vzdelávanie detí (hra na hudobný nástroj, aktívny šport, záľuba v umení a pod.),
-vodičský preukaz, aktívne šoférovanie,
- hygienické minimum (RUVZ).
Do rozrastajúceho sa tímu Slobodnej demokratickej školy Košice hľadáme na dlhodobú spoluprácu sprievodcu (učiteľa) pre deti prevažne v mladšom školskom veku na plný úväzok. Po vzore Summerhill a Sudbury modelov budeme veľa vonku a deťom dáme právo rozhodovať o tom čo, ako, kedy a kde sa učia. Zachováme ich motiváciu objavovať a meniť svet, ktorý im odovzdávame. Sme základná škola zaradená do siete škôl SR, podporujeme aj domáce vzdelávanie a naše unikátne experimentálne overovanie slobodného vzdelávania vedie nitrianska univerzita UKF. Náš skúsený tím zahŕňa aj psychológa, špeciálneho pedagóga, podporu inklúzie a odborné i legislatívne poradenstvo. Súčasťou úväzku je aj rôznorodá práca podľa potrieb školy. Prácu na sebe a schopnosť zmeny u nás samých považujeme za kľúčový bod pre prácu v Slobodnej škole. Chceme totiž aby bola táto škola o zmene. Naša organizácia sa rozvíja, od každého jednotlivca sa očakáva, že sa prispôsobí vnútornej dynamike organizácie postavenej na demokratických a holakratických princípoch."
ZAMESTNANECKÉ VÝHODY: možný čiastočný úväzok, flexikonto (konto pracovného času), práca z domu, maximálny príspevok na stravu, zapožičanie služobného auta, notebook a telefón na súkromné účely, pravidelné a systematické vzdelávanie, intenzívne sebaspoznávanie, preplácanie nevyužitej dovolenky a nadčasov. Priama otvorená komunikácia medzi kolegami, neustále učenie sa.