>

Lukáš (Klaiso) Klejch

Lukáš (Klaiso) Klejch
Account & Strategy @ Inspirations Minar
Tomas Bata University, Zlín, Marketing communication, 2017
Piešťany, Trnavský kraj, Slovensko

S čím viem ako mentor pomôcť

marketingová komunikácia
brandbuilding
marketing
hľadanie sa
šport
kultúra
eventy
behaviorálna ekonómia

Viac o mne

Jedno z prvých napálených CD, ktoré som mal, bolo s reklamami. Čudné, nie? Mal som rád tie krátke príbehy, ich rytmus, soundtrack, to, ako dokázali v pár sekundách vyvolať emóciu. Neboli len o predaji. Boli o atmosfére. A presne to ma na nich bavilo.

Marketing som nikdy neriešil ako „odvetvie“. Každý o ňom hovoril, ale čo to vlastne je? Prirodzene som sa k nemu dostal cez hudbu, festivaly, filmy a knihy. Keď sme ako "rebeli bez príčiny" organizovali koncerty, riešili vizuály, promo a budovali miesto, kde sa ľudia cítili dobre, nevolali sme to branding. Ale bolo to presne ono. Tvorili sme niečo, čo malo dušu. A to je podstata každej dobrej značky.

Keď som pracoval ako čašník, nevolal som to marketing. Ale robil som ho. Osobný predaj, vnímanie potrieb, pochopenie zákazníkov. Každý stôl bol iný, každý hosť mal iné očakávania. Nebolo to o tlačení ponuky, ale o správnom načasovaní, pozorovaní a pochopení, čo kto potrebuje.

Postupne som pochopil, že značka nie je len logo alebo pekne znejúce „why“. Je to atmosféra. Keď vojdeš na koncert a prvé tóny ťa roztrasú. Keď stojíš na štadióne a "kukáš jak puk". Keď vidíš reklamu a nemôžeš ju dostať z hlavy. Nie preto, že mala veľký mediálny budget, ale preto, že v tebe niečo vyvolala. Bavilo ma to až tak, že marketing a komunikáciu som išiel študovať.

Rád čítam knihy. Odborné, ale aj také, ktoré s marketingom na prvý pohľad nesúvisia. Rovnako rád počúvam hudbu, od klasiky po rave (ten skutočný), sledujem filmy – akčné aj tie, čo vymetajú alternatívne festivaly. A ponáram sa do príbehov, ktoré vytvorili iní. Práve v tom je kľúč. Ak chceme rozumieť značkám a ľuďom, nestačí len sledovať marketingové trendy. Musíme chápať, čo hýbe kultúrou, umením, spoločnosťou. Preto verím v dlhodobé trendy, nie vo výstrely do tmy, ktoré sa tvária ako nové sväté grály marketingu. Dáta sú fajn, ale samy osebe nestačia. Ak ich nevieme správne interpretovať a pochopiť kontext, sú len hromadou čísel. A čím viac vymyslených frameworkov, tým menej reálneho pochopenia značky. A to je problém. Dnes už každý "vie, ako sa to má robiť", ale málokto sa pýta, prečo by to tak malo byť.

Hlavne nič nie je čiernobiele. Ani marketing, ani značky, ani život. Každá situácia má viac uhlov pohľadu, každý produkt má svoj príbeh, každá značka funguje v inom prostredí. Ak niekto tvrdí, že existuje univerzálny recept na úspech, klame.

Dnes v Inspirations Minar pracujeme so značkami, ktoré nechcú len ďalší pekný vizuál alebo kampaň, ktorá prežije týždeň. Pomáhame značkám pochopiť, kým naozaj sú, a dať im niečo, čo si ľudia zapamätajú. Dlhodobo. Takže... ak sa ti páči, čo tu píšem, a potrebuješ pomôcť s marketingovou, brandovou či komunikačnou stratégiou, daj mi vedieť. Ak chceš, aby značka, pre ktorú pracuješ, mala hlavu a pätu, môžeme sa o tom porozprávať. Verím, že ťa inšpirujem. Prinajhoršom nie. :)

Kľúčové slová o mne

marketingová komunikácia
strategický marketing
kultúra
móda
hudba
eventy
brand building
projektový manažér
brand

Prečo som tu

Rád vediem debatu o niečom hlbšom. Na téme záleží asi tak ako na žánri hudby. :)

Venujem sa všetkému čo predstavuje marketing. Takže je v tom predaj, komunikácia, produkt, troška ekonómie, psychológie, histórie, kultúrneho cítenia - uff, tam je toho naozaj veľa.

https://www.linkedin.com/in/lukasklejch/

@klaisou

Pracovné skúsenosti

Account & Strategy @ Inspirations Minar
Bratislava
Account Planning v Inspirations Minar - konzultačný butik, ktorý značkám a ich leadrom pomáha primárne strategicky v marketingu, brandingu, biznise, reklame, coachigu a vzdelávaní. Viac info nájdeš na - www.inspirationsminar.com
2020 - súčasnosť
Zakladateľ @ Mushla
Piešťany
Naša piešťanská komunita, która existuje od 2007. Lokalpatriotizmus. Zmysluplný. Kreatívny. Kultúrny.
2015 - súčasnosť
Business Development Manager @ daren&curtis
Bratislava
- Vyhľadánie a tvorba obchodných príležitosti u potenciálnych klientov - Udržiavanie a vytváranie vzťahov s potenciálnymi klientmi - Aktívna komunikácia s potenciálnymi klientmi - Identifikácia potrieb potenciálneho klienta - Optimalizácia a vytváranie databázy potenciálnych klientov - Spolupráca s marketingovým oddelením na marketingových aktivitách
2019 - 2020
Marketing Team Member @ ČSOB
Bratislava
Polročný Trainee program na marketingovom oddelení počas vysokoškolského štúdia.
2018 - 2019
Barista @ Pražiareň kávy Classic Coffee
Piešťany
Pripravovať, obsluhovať, účtovať. Hlavne usmievať a spríjemnovať deň :)
2009 - 2015

Vzdelanie

Vysokoškolské
Bc., Marketing communication
Tomas Bata University, Zlín
2013 – 2017
Mgr., Marketing communication
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
2017 – 2019
Stredoškolské
Hotelová akadémia Ľudovíta Wintera
Piešťany
2008 – 2013

Doplnkové aktivity a úspechy

Butterfly Effect
Scrum Master & Marketing v Projekte CityBuzz.
2019
Busfest 2015 - 2017
Production Team Member. Koncerty v idúcich trolejbusoch.
2017
Fashion Event Dotek 2015 - 2016
Production Team Member. Charitatívna módna prehliadka.
2016

Preferencie

  • stredoškoláka
  • vysokoškoláka
  • mladého profesionála (prac. skúsenosti do 3 rokov od ukončenia VŠ)
  • profesionála
  • neziskovú organizáciu
  • verejnú inštitúciu
  • startup
  • študentský projekt

  • jednorazová konzultácia
Ako rýchlo reagujem:

do 5 dní


Ďalší mentori