Máte silný príbeh a rozmýšľate, ako ho vyrozprávať? Presne to robia skúsení tvorcovia špičkových seriálov a filmov v Hollywoode. Aj ich metódy nás inšpirovali pri príprave tohto kurzu, v ktorom vám sprostredkujeme pohľad na základné princípy, ktoré fungujú v silných príbehoch. Pretože aj takto sa dá rozprávať s cieľom podnietiť a podporiť spoločenskú zmenu. Uvažovať budeme aj o tom, ako sa organizácia, alebo jej hodnoty môžu stať hlavnou postavou vašej komunikácie.
Počas kurzu Storytellingu sa naučíte, a na reálnom príklade si precvičíte, ako vytvoriť silnú a výstižnú DNA vášho príbehu, ktorá vám uľahčí písanie blogu, statusu, či dlhšieho článku. Pozrieme sa na to, ako si vybrať hlavnú postavu, aké má mať vlastnosti a čo ju predurčuje na to, aby sa stala nositeľkou pútavého príbehu. Ukážeme vám, prečo je v príbehu konflikt, čím ho podporovať a ako môže posilniť komunikáciu. Čo sa naučíme, to budeme aj skúšať a využívať priamo na tréningu, čím získate spätnú väzbu a podnety pre ďalší rozvoj.
Program tréningu zahŕňa:
príprava základnej DNA príbehu
návod, o čom uvažovať pri výbere hlavnej postavy
diskusie o rôznych postavách a rôznych pohľadov, ktoré prinášajú
ako postavu rozhýbať tak, aby posúvala dej
aplikovanie storytellingových techník pre potreby vlastnej organizácie / príbehu
písanie a hľadanie vlastných nápadov
Každý účastník skončí s minimálne jedným návrhom základnej DNA svojho príbehu a navrhne aspoň jednu hlavnú postavu pre potreby vlastného príbehu alebo pracovného zadania a využiteľnú bodovú osnovu príbehu svojho zadania.
Kurz je jednodňový. Účastníci kurzu získajú prezentáciu a zoznam podpornej literatúry vrátane linkov na online zdroje a videá, certifikát v PDF. Každý účastník potrebuje svoj vlastný laptop / tablet / papier a pero na písanie.
Pozrite si ďalší kurz lektorky Ľubice Stanek - Hodnotová komunikácia a sila pozitívnych naratívov.
Pre viac informácii o kurze kliknite Ako dosiahnuť zmenu pomocou Storytellingu od A po Z | PDCS
Ľubica pôsobí v PDCS od júna 2022. Má veľmi blízko ku komunikácii spoločenských javov a udalostí, ktoré sú zasiahnuté predsudkami a iným emocionálnym nákladom. Srdcom aj hlavou verí, že kvalitná komunikácia dokáže prispieť k spoločenskej zmene, zmierňovať napätie a budovať dôležité prepojenia medzi rôznymi skupinami ľudí.
Je spoluzakladateľka prestížneho ocenenia Novinárska cena a Fondu investigatívnej žurnalistiky (NOS-OSF). Medzi jej najvýraznejšie úspechy v oblasti komunikácie patria verejnoprospešné kampane zamerané proti online nenávistným prejavom: Povedz mi to do očí, Ale hejt neskryje, medzinárodná kampaň I Don’t Masturhate a kampaň proti predsudkom Výlety naslepo (NOS-OSF). Podieľala sa na vzniku relácie Silná zostava (RTVS), kde následne pracovala ako dramaturgička, odborná spolupracovníčka a scenáristka, za čo získala opakovane Novinársku cenu.
Absolvovala doktorandské štúdium na Katedre fotografie a nových médií (VŠVÚ), vyštudovala Európske štúdiá (CEU) a žurnalistiku a dokumentaristiku v audio-vizuálnych médiách (FFUK). Absolvovala tiež odborné školenia pre prácu s nebezpečnými a nenávistnými prejavmi.
viac info nájdete na: Ako dosiahnuť zmenu pomocou Storytellingu od A po Z | PDCS