Komunitný pracovník vykonáva činnosti:
• pravidelne mapuje potreby a zdroje v lokalite a jej komunitách, vyhodnocuje a spracováva zistenia z mapovania;
• pravidelne navštevuje lokality za účelom získavania relevantných informácii o identifikovaných potrebách a zdrojoch;
• pravidelne sa zúčastňuje na rozhodovacích a strategických schôdzkach v lokalitách (obecné/mestské zastupiteľstvo, komunitné rady, okrúhle stoly a pod.);
• iniciuje a facilituje verejné zhromaždenia, rozhodovacie a strategické stretnutia v lokalitách;
• poskytuje pomoc a podporu členom komunít pri formulácii potrieb a cieľov z nich vychádzajúcich, analyzuje problémy;
• sprostredkováva informácie o potrebách, cieľoch a problémoch komunít medzi ich zástupcami a zástupcami relevantných inštitúcii na lokálnej, prípadne regionálnej úrovni;
• poskytuje súčinnosť pri strategickom plánovaní rozvoja komunít a lokalít;
• poskytuje súčinnosť pri strategickom plánovaní rozvoja KC (jeho činnosti) v nadväznosti na zistené potreby a problémy;
• spolupracuje s odborným manažérom KC pri sieťovaní inštitúcií a organizácií relevantných pre komunitu a jej ciele;
• realizuje evaluáciu dosahovania cieľov stanovených pre oblasť komunitnej práce v KC;
• mobilizuje, buduje a sieťuje vnútorné zdroje komunít (napr. prostredníctvom tvorby komunitných rád, pracovných skupín a pod.), spolupracuje s nimi;
• buduje dobrovoľnícke kapacity a spolupracuje s dobrovoľníkmi;
• posilňuje znalosti obyvateľov lokalít a podporuje ich pri aplikácii získaných znalostí v prospech komunity ako celku;
• plánuje a realizuje komunitné aktivity, verejné zhromaždenia;
• koordinuje realizáciu naplánovaných stratégií;
• identifikuje tematické okruhy potrebného vzdelávania či inej formy zvyšovania kompetencií obyvateľov lokality;
• dokumentuje parciálne výstupy celého procesu komunitnej práce;
zúčastňuje sa na pravidelných poradách zamestnancov;
zúčastňuje sa pravidelných porád s príslušným regionálnym koordinátorom;
spolupracuje s odborným konzultantom a vykonáva iné činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie NP TSP a KC.
Kvalifikačné predpoklady na pozíciu komunitný pracovník KC sú:
1. VŠ I. stupňa, alebo
2. SŠ vzdelanie s maturitou a 1 rok skúseností v sociálnej oblasti, alebo
3. študent SŠ s maturitou a 3 roky skúseností v sociálnej oblasti.
Splnenie požiadavky skúseností v sociálnej oblasti sa preukazuje potvrdením od zamestnávateľa, prípadne iným hodnoverným dokladom, napr. pracovnou zmluvou, pracovnou náplňou, pracovným posudkom, potvrdením o zamestnaní, dohodou a pod.
Do skúseností v sociálnej oblasti sa započítava práca s cieľovou skupinou, napr. pôsobenie v sociálne vylúčených komunitách alebo v komunitách ohrozených sociálnym vylúčením v rámci poskytovania sociálnych služieb, pôsobenie v oblasti komunitnej práce a podobne.
Ďalšie výberové kritériá na pozíciu komunitný pracovník KC sú:
- Znalosť slovenského jazyka.
V prípade, že na základe výberových kritérií komisia vyhodnotí viacerých uchádzačov ako vhodných na obsadzovanú pozíciu, komisia posudzuje doplňujúce výberové kritériá:
- osobnostné predpoklady: empatia, flexibilita, schopnosť zvládať náročné situácie spojené s výkonom povolania, schopnosť kooperácie a vedenia tímu, komunikačné zručnosti, organizačné zručnosti, schopnosť alternatívnymi formami riešiť konflikty, motivácia pre prácu vo vylúčených komunitách/lokalitách, schopnosť ostať neutrálny, schopnosť rozpoznať konflikt záujmov, orientácia na cieľ a ďalšie;
- znalosť konkrétnej komunity a cieľovej skupiny (pobyt vo vylúčenej komunite/lokalite, jeho dĺžka a podobne);
- skúsenosti s prácou s cieľovou skupinou, napr. pôsobenie v sociálne vylúčených komunitách alebo v komunitách ohrozených sociálnym vylúčením v rámci poskytovania sociálnych služieb, komunitných aktivít, dobrovoľníckych alebo misijných aktivít;
- znalosť jazyka cieľovej skupiny (rómsky, maďarský a podobne);
- práca s PC na základnej/užívateľskej úrovni (Microsoft Word, Microsoft Excel, práca s internetom);
- základné administratívne zručnosti;
- osobný záujem priebežne sa vzdelávať v odbornej problematike a pod.;
- odporúčania a pracovné hodnotenia od predchádzajúcich zamestnávateľov alebo od organizácií, s ktorými uchádzač spolupracoval.
Zoznam požadovaných dokladov k žiadosti o prijatie do zamestnania (v ktorej je jednoznačne určené, o ktorú pozíciu alebo pozície sa kandidát uchádza):
- štruktúrovaný životopis uchádzača (CV) vo formáte Europass,
- doklad o najvyššom dosiahnutom vzdelaní,
- potvrdenie o návšteve školy (ak je relevantné; musí obsahovať najmä nasledujúce informácie: názov a sídlo školy, školský rok a študijný odbor),
- doklady potvrdzujúce odbornú spôsobilosť, resp. prax,
- uchádzač môže predložiť aj odporúčania alebo pracovné hodnotenia od predchádzajúceho zamestnávateľa alebo od organizácií, s ktorými v minulosti spolupracoval,
- informáciu o dostupnosti materiálno-technického vybavenia umožňujúce video pohovor (ak je relevantné),
súhlas s vytvorením audio záznamu, v prípade video pohovoru.
Ambulancia klinickej psychológie a psychoterapie, Centrum pre deti a rodiny, Centrum poradenstva a prevencie (SCPP) školskej psychológie, logopédie a špeciálnej pedagogiky, Komunitné centrum a špecializované sociálne poradenstvo, Centrum včasnej intervencie pre deti so zdravotným postihnutím, Podporované zamestnávanie v sociálnej ekonomike.
počítač alebo notebook na výkon pracovných činností,
pracovná flexibilita podľa dohody so zamestnávateľom ,
možnosť odborného vzdelávania a profesijného rozvoja,
príspevok na stravu,
možnosť využívania služobného motorového vozidla podľa potrieb pracovného zaradenia,
drobné firemné benefity (napr. narodeninové darčeky a iné zamestnanecké výhody),