>
Miesto:
office (Bratislava)
Pracovný čas:
flexibilný
Druh úväzku:
Študentská stáž
Spolupráca:
dohoda
Odmena:
od 7 € / hod
Aktualizované: 30. 6. 2025

HĽADÁME TU–BA SPRIEVODCOV/SPRIEVODKYNE

Pre našu sesterskú organizáciu – Metropolitný inštitút Bratislavy – hľadáme sprievodcu/sprievodkyňu do projektu TU–BA. Je to jedinečná príležitosť stať sa súčasťou unikátneho konceptu, ktorý má zmysel a reálne ovplyvňuje podobu nášho mesta.

flexi
FLEXi faktor oceňujú napríklad pracujúce mamy s malými deťmi, projekťáci či študenti.

Náplň práce

Máš rád/rada mesto? Poď ho spoluvytvárať. 

Zaujíma ťa, ako sa plánuje mesto? Chceš vedieť, ako funguje dialóg medzi architektmi, úradníkmi, developermi a verejnosťou? Páči sa ti byť v centre diania, informovať ľudí a ponúkať knihy, ktoré majú zmysel? TU–BA hľadá študenta alebo študentku, ktorí budú prvým kontaktom pre návštevníkov nášho nového priestoru. Niekoho, kto má prehľad aj chuť. Otvorenosť aj zvedavosť. Niekoho ako ty? 

 

Čo je TU–BA? 

 

TU–BA je priestor pre architektúru a mestské plánovanie. Vzniká v centre Bratislavy na rohu Štúrovej a Medenej. Bude to miesto, kde sa odborná aj široká verejnosť stretne, aby spolu hovorila o budúcnosti mesta: cez výstavy, diskusie, model mesta, verejné podujatia, kávu a knihy. Otvorenie je naplánované na september 2025, ale príbeh TU–BA začína už teraz – a ty môžeš byť pri tom. 

 

Názov pozície:  TU-BA informátor / TU–BA sprievodca / Frontline guide (ako to budeš volať, necháme na tebe – dôležité je, čo to znamená). 

 

Tvoje primárne úlohy budú: 

  • vítanie a sprevádzanie návštevníkov priestoru, 

  • poskytovanie informácií o projekte TU–BA a jeho vízii, 

  • vysvetlenie obsahu aktuálnej výstavy či programu, 

  • obsluha informačného a predajného pultu (merch, knihy, letáky), 

  • základná správa priestoru infopointu (poriadok, doplnenie materiálov), 

  • predaj kurátorovaného výberu kníh z kníhkupectva Brot Book Deal, 

  • evidencia návštevnosti (napr. cez jednoduchý check-in systém alebo kliky, 

  • asistencia pri príprave a priebehu podujatí (technická a organizačná výpomoc), 

  • starostlivosť o hostí počas eventov (uvádzanie, info servis), 

  • jednoduchá koordinácia medzi organizátormi eventov a kaviarňou. 

  • zbieranie spätnej väzby od návštevníkov a jej zdieľanie s tímom. 

 

Sekundárne úlohy (vítané rozšírenie zodpovednosti), kde sa môže prejaviť kreativita a iniciatíva: 

  • tvorba obsahu na sociálne siete pre Instagram a Facebook (stories, reels, posts) v spolupráci so social media manažérkou MIB, 

  • fotodokumentácia života v TU–BA (pri podujatiach, počas prevádzky, zachytávanie atmosféry v priestore)

Koho hľadáme

  • študentku alebo študenta (architektúra, urbanizmus, dizajn, sociológia, kultúrny manažment alebo čokoľvek zvedavé)

  • človeka so zmyslom pre komunikáciu, samostatnosť a otvorený prístup k ľuďom

  • zodpovedného človeka, ktorý sa nebojí zaujať miesto „vpredu“

  • s vítanými skúsenosťami z galérie, festivalu, kníhkupectva alebo kultúrneho priestoru, ale nie je to podmienka

  • a znalosťou anglického jazyka na konverzačnej úrovni 

Kedy? 

  • September 2025: zaškolenie a testovacia prevádzka

  • október 2025 otvorenie a prevádzka priestoru

Koľko a ako často? 

  • Rozvrh podľa dohody, ideálne 2 zmeny do týždňa (počas otváracích hodín), 

  • minimálne 3 mesiace, možnosť predĺženia, 

  • vhodné ako študentská brigáda alebo odborná stáž – s presahom do komunity a kultúry. 

Prečo si vybrať nás

Čo ponúkame? 

  • Zmysluplnú skúsenosť v kultúrno-urbanistickom priestore s prepojením na mesto a ľudí

  • profesionálne zázemie a mentoring v oblasti komunikácie, produkcie a kultúrnej organizácie 

  • možnosť aktívne sa zapojiť do tvorby obsahu, vizuálov aj programu

  • potvrdenie o absolvovaní stáže alebo spolupráce (vhodné do portfólia/CV)

  • komunitu, ktorá má rada architektúru, verejný priestor a spoločenský presah

 

Ohodnotenie: 

  • 7 euro/hodina hrubý plat (víkendové zmeny s príplatkom), 

  • forma zazmluvnenia: dohoda o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru. 

 

 

Dodatočné informácie

Ak si sa v tom našiel/našla, napíš nám krátky motivačný e-mail a pošli CV. Ozvi sa nám najneskôr do 16. 7. 2025 Ďakujeme všetkým uchádzačom/-kám za prejavený záujem o pracovnú pozíciu. Vzhľadom na veľký počet prijatých žiadostí budeme kontaktovať iba tých/ tie, ktorí/-é najviac zodpovedajú našim požiadavkám.

Detaily

Nástup

Ihneď (dohodou)

Dátum ukončenia výberového procesu

15. 9. 2025

Pre koho

  • vysokoškoláka

O organizácii

Bratislavské centrum služieb

Bratislavské centrum služieb zabezpečuje podporné činnosti potrebné na chod organizácii v zriaďovateľskej a zakladateľskej kompetencii Hlavného mesta SR Bratislavy, čím sa podieľa na efektívnom a hosp..
Viac o organizácii

Podobné ponuky